fredag 22 juli 2011

Speltips lör 23/7

Äntligen helg och jag har hittat mängder av guldkorn att spela på. Efter att mitt lir idag blivit inställt innan jag hunnit skriva så får vi inte veta hur fredagens spel går. Jag hade iallafall plockat fram Molde till 2.07. Sedan United gamle "supersub" Ole-Gunnar Solskjaer tagit över som tränare i Molde har laget gått som tåget o radat upp segrar. Kom ihåg detta till nästa Moldematch.
Till lördagen har jag plockat fram följande matcher: Skånederby!!! Helsingborg-Malmö FF speltips 1. HIF går som tåget och har dessutom tre raka derbysegrar mot MFF hemma på Olympia. Gerndt gör sin sista hemmamatch innan han drar ut i Europa. Räkna med att han vill avsluta sin HIF-sejour på ett snyggt sätt och vad kan vara bättre än att sänka ärkefienden inför ett fullsatt Olympia?! Malmö har inte vunnit på bortaplan i allsvenskan sedan april (Djurgården). Jag vet att man inte ska kolla på form och sådant när det är derbydags, men det är svårt att INTE falla för HIF`s formtopp med bländande spel. Lägg därtill att Malmö säkert är lite slitna efter veckans CL-kval på Föröarna. GIF Sundsvall-Öster speltips 1. Giffarna har hittat stilen efter en trög inledning. På hemmaplan är man alltid starka och efter att ha vunnit två raka mot toppplacerade Degerfors med totalt 5-0 är självförtroendet på topp. Man har ett snabbt och fyndigt anfallsspel och stabilt försvar. Räknar med att trion Pontus Engblom, Daniel Sliper och Frederik Holster fortsätter att leverera mål och därmed en säker trepoängare.
Åtvidabergs FF-Västerås speltips 1. ÅFF har kvar stommen sedan man åkte ur allsvenskan. Lägg därtill att man gjort klart med IFK Göteborgs Thomas Olsson i dagarna. Hemma har man vunnit sex av åtta matcher med 23-8 i målskillnad. Mot ett formsvagt VSK blir det storseger även utan avstängde Möller.
Degerfors-Qviding speltips 1. Degerfors har visserligen två raka förluster, men det har varit mot formtoppade Sundsvall. Innan dess vann man med 5-0 hemma mot Brage. Man har en klasspelare i vasse Christophe Lallet och mot Qviding är det bara seger som gäller för att inte tappa i toppen. Tror på klar hemmaseger även här.
FC Köpenhamn-Odense speltips 1. FCK är Danmarks överlägset bästa lag. Man vann premiären med 2-0 efter mål av N,Doye och Cesar Santin. Hemma på Parken är det inte många lag som klarar att stå emot FCK. Hemmapremiär och man vill ge den fanatiska publiken valuta för biljettpengarna.
Min vana trogen lägger jag in femhundring till oddset 9.59 och hoppas kunna hämta ut 4.795:- på söndag innan jag ger er mina drag då. Har bl. a två KANONSPEL på söndagen. Haka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar